Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Visby Innebandyklubb Parasport

Följ

Parasport

Följ oss för uppdateringar
Följ
Visby Innebandyklubb
Innebandy
Parasport

Namn Visby Innebandyklubb
E-post kansli@visbyibk.com
Orgnr 802422-6154

Om Visby Innebandyklubb Parasport

Hej o Välkomna till IBK ILEX. IBKS parasportlag. De vill säga laget för Unga vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har ungefär 30 spelare i åldrarna 15 år o uppåt som älskar att spela Innebandy. Vi är unika i IBK på grund av att våra spelare har olika funktionsnedsättningar Laget tränar en gång i veckan under säsong på söndagar i Visby innebandy center mellan 14.30-16.00. Men grundtanken med detta lag är att kunna ge människor med funktionsnedsättningar en möjlighet till en aktiv o meningsfull fritid. Laget består av ca 3 ledare som ger sitt allt för dessa människor, och de älskar de dom gör. Vill ni veta ännu mera om laget. eller är intresserade att börja så tveka inte att kontakta oss Marcus Jacobsson, Tobias Grönlund, Jarl Björkander (se under kontakter).
Historia hur vi fick namnet:

Vi struntar i hur duktig man är på Innebandy de är inte de som är viktigast utan vi ska ha kul ihop.